English Version bellow

Ontem conheci o nome maior da actual corrente de música electrónica drone, Benjamin John Power, reconhecido mundialmente pelo seu projecto a solo Blanck Mass e pelo seu trabalho como membro dos Fuck Buttons. Foi em Guimarães e  eis como aconteceu…

Há já algum tempo que o tema Immortals do disco Electronica, vol. 1, de Jean-Michel Jarre (2015) me companha quer no carro, quer quando trabalho noite fora no Porto Envolto. É um tema com uma força avassaladora, em que a componente electrónica transcende a modernidade e me transmite sensações intemporais, imortais, como o próprio nome deixa adivinhar.

Jean-Michel Jarre convidou uma série de músicos que o influenciaram que são uma fonte constante de inspiração e que marcaram ou estão a marcar a música electrónica na actualidade. Ao formar esta “tribo de amigos”, o génio Jean-Michel Jarre convidou os Fuck Buttons (Benjamin John Power e Andrew Hung), por considerar que têm um som completamente distinto, rico e original.

O tema “Sundowner” do projecto a solo de Benjamin John Power, Blanck Mass, tinha já ecoado por todo o mundo na cerimónia de abertura de Jogos Olímpicos de Londres em 2012, interpretado pela Orquestra Sinfónica de Londres.

Benjamin John Power, o cada vez mais famoso compositor de música electrónica drone (um estilo musical minimalista, que enfatiza o uso de sons sustentados ou repetidos, notas ou clusters de tons – chamados drones), esteve este fim de semana em Guimarães no festival Mucho Flow, como autor do projecto Blanck Mass. É claro que eu não podia perder a oportunidade de o ver a actuar ao vivo. Fui para Guimarães no sábado à tarde e, pelas 02H00 da manhã, como previsto, Benjamin subia ao palco.

A sala era pequena mas os sons voaram muito para além das paredes do CAAA de Guimarães. Temas como Dead Format e Detritus, o meu favorito e que não me canso de ouvir, fizeram parte de uma noite memorável.

No dia seguinte, quando ainda passeava por Guimarães, encontrei o Benjamin John Power na rua. Uma oportunidade de ouro, claro, que não perdi. Falamos sobre o concerto, sobre a sua música e um pouco sobre a sua vida. Muito afável e genuinamente simpático, Benjamin mostrou-se agradecido por saber que fui de propósito para Guimarães para o ver. Contou-me que, apesar de ser inglês, prefere viver em Edimburgo, na Escócia, que descreve como fantástica, tanto pelas paisagens como pelas pessoas. Disse-me que tenho que lá ir eu própria e eu, claro, confirmei-lhe que está nos meus objectivos fazer uma viagem a terras escocesas, até como blogger de viagens. Pelo caminho houve tempo para falar do Porto, que Benjamin John Power ainda não conhece. Mas espreitou já o Porto Envolto e ficou com vontade de visitar a invicta em breve. Seja com os Fuck Buttons ou como Blanck Mass, eu vou estar lá para o ouvir!

English Version

Yesterday I met the biggest name of the current electronic drone music genre, Benjamin John Power, recognized worldwide for his solo project Blanck Mass and for his work as a member of Fuck Buttons. It was in Guimarães and here’s how it happened…

For some time now the Immortals theme from Jean-Michel Jarre’s album Electronica, vol. 1, (2015) has been acompaning me in the car or when I’m working through the night in Porto Envolto. It is a theme with an overwhelming force, where electronic component transcends modernity and gives me timeless, immortal feelings, just like the name of music itself.

Jean-Michel Jarre has invited a number of musicians who influenced, are a constant source of inspiration and marked the electronic music till this day. To form this “tribe of friends,” the genius Jean-Michel Jarre invited, among others, Fuck Buttons (Benjamin John Power e Andrew Hung), because he considers them to have a completely original, rich and distinguished sound.
The theme “Sundowner” from the solo project of Benjamin John Power, Blanck Mass, had echoed around the world at the opening ceremony of the London Olympics in 2012, played by the London Symphony Orchestra.
Benjamin John Power, the increasingly famous composer of electronic drone music (a minimalist musical style that emphasizes the use of sustained or repeated sounds, notes or tone clusters – called drones), was in Guimarães this weekend at the Mucho Flow 2016 festival, with his Blanck Mass project. Of course I could not miss the opportunity to see him perform live. I went to Guimarães on Saturday afternoon and, by 02.00 am, as planned, Benjamin took the stage.


The room was small but the sound spread far beyond the walls of the CAAA of Guimarães. Themes such as Dead Format and Detritus, my favourites, were part of a memorable night.

The next day, while walking in Guimarães, I met Benjamin John Power on the street. A golden opportunity, of course, that I did not miss. We talked about the concert, about his music and also about his life. Very friendly, Benjamin was sincerely grateful to me and my husband for having gone on purpose to Guimarães to see him. He told me that, despite being English, he prefers to live in Edinburgh, Scotland, which he describes has a fantastic city, both for the landscapes and the people. He urged me to go there myself and I, of course, confirmed that a trip to Scottish lands is in my bucket list, even as a travel blogger. Along the way there was time to talk of Porto, that Benjamin John Power hasn´t visited yet. But he already knows Porto Envolto and is curious to visit the city soon. Be it as Fuck Buttons or as Blanck Mass, I’ll be there to hear him!

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